יום שישי, 5 בנובמבר 2010

מרק בסרה

כבכל שנה כשמגיע חג סוכות אני מתחיל לחלום על מרק "בשרה"

יהודי צפון אפריקה בכלל ויהודי מרוקו בפרט נהגו לאכול מאכלים על פי חגים, בארוחה האחרונה בחג בסוכות בבית אבא נהגו לאכול את מרק "הבשרה", ומצד אימי היה נהוג לאכול קוסקוס עשיר במיוחד כך שנהננו משני העולמות.

מרק זה מבוסס על פול מצרי יבש קלוף, שאני ברוב טיפשותי דחיתי את הקניה בהיום…מחר..... עד שהגיע הארוחה האחרונה בחג סוכות ופול קלוף איין.

מי שעושה טעויות משלם אז ישבתי ולאחר השרייה במים חמים של כשעתיים התחלתי במלאכת קילוף הפול…

אני וזוגתי שתחיה אכלנו ונהננו

ע"מ שגם אתם תהנו אני מצרף את המתכון


איך מכינים:

200 ג"ר פול מצרי קלוף
4 שיני שום
200 מ"ל ציר עוף (כפית מרק עוף למי שאין)
מעט כמון
מעט אבל ממש מעט כורכום
פפריקה מתוקה + חריפה לפי הטעם
מלח לפי הטעם

לעסק..........מבשלים על אש קטנה את הפול המקולף והשום (מים פי 2 מכמות הפול) , לאחר כחצי שעה הפול מתחיל להתרכך

מוסיפים את ציר העוף והתבלינים וממתינים תוק כדי עירבוב מתמיד ע"מ שלא ידבק עד שהפול נהיה מחית ניתן להעביר בבלנדר ע"מ שיהיה "חלק" (זה מה שאני עושה)….מתקנים תיבול ומגישים עם פיתות טריות.......מרק שנוהגים לאכול פעם בשנה טעים מאד…ממתין כבר לסוכות הבא
בתאבון

בשרה מרק לסוכות או לכל יום חורף

8 תגובות:

  1. אחחח !
    זה מה שיש לי לומר,אחי.
    חיבוק גדול גדול.
    איזה כיף היה להיות אתכם.
    אוהבת אתכם ונשיקות לעפרה,אהובתי.

    השבמחק
  2. מסע קסום לעולם המרקים ממליצה בחום אחרי שטעמתי את המרק אצלך

    השבמחק
  3. רב תודות.....אכן מרק שווה עם הכנה פשוטה מאד

    השבמחק
  4. אנונימי13/3/13

    דווקא היום ביום כל כך חם הציף אותי זיכרון של המרק הנפלא הזה וחיפוש בגוגל הביא אותי לעוד אנשים שמתרפקים על ניחוח וטעם של הבית של אבא
    ואמא
    תודה על המתכון
    רחל

    השבמחק
    תשובות
    1. לעונג הוא לנו

      תודה רבה רחל

      מחק
  5. מירית24/9/13

    כמה מרגש! תודה רבה על המתכון. אימי שהיתה באמת אלופה בכל הקשור למטעמים המרוקאים אישה נדירה, נפטרה לפני שנתיים ומאז אני מנסה להגיע למרק בשארה הקסום בסוכות שהייתה מחלקת לכל הקרובים ולשכנים...יחד עם המרק היתה מכינה את הקרסה -פיתות מטוגנות - שיהיה לכם המשך חג שמח ומהנה אני בהחלט מאמצת את האתר תודה ענקית !

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות מירית......ריגשתני

      חג שמח

      אמנון

      מחק
  6. טעים מאד לעיניים, נרשם לביצוע בקורב

    השבמחק