יום שלישי, 19 באפריל 2011

מח בנוסח מרוקאי

את ליל הסדר עשיתי השנה אצל חמתי....כך שחוץ ממטבוחה היתי מובטל במטבח......למחרת ליל הסדר הצטרפנו לאחי במושב לנפנוף .......ואחרי שלא יכולנו לנשום יותר קפצתי להגיד שלום לאחותי ולאמא (2 בתים ליד).......

כשנכנסתי אמא אמרה שאני חייב לטעום את המוח והיא שמרה רק לי חתיכה......תאמת אני שייך לאלה שאוהבים מאד מוח.....ולא מוותר על הזדמנות לאכול ממנו....ועוד עכשיו באביב שהוא מבושל עם שום ירוק הרי זה משובח.....

בכל זאת..... מקום  לא היה להכניס כלום.....ואמרתי לאמא תארזי לי ותסבירי במדוייק איך עשית כך גם אני ארוויח וגם קוראי "צרמלה" יהנו מהסבר ומתמונה....וכך היה .....קבלו את המתכון המושלם של אימי למוח בנוסח קזבלנקה.....

מצרכים

4-5 מוחות עגל...עדיף טרי אך גם קפוא הולך
2 גמבות אדומות חתוכות לרצועות
2 ראשי שום ירוק
חופן כוסברה קצוצה

לעסק.......החלק המסובך ביותר במתכון הפשוט והטעים הזה זה ניקוי המוח מהקליפה והגידים....את הניקוי מבצעים לאט לאט....מרגיז אך שווה...לאחר שקילפנו את קליפת המוח...אנו מרתיחים אותו ל - 5 דקות שיתצב ופורסים את המוח לפרוסות בעובי אצבע.....

בסיר אנחנו מסדרים את רצועות הגמבה ומעליהם את המוח והשום הטרי....אפשר להשאיר גם את אחד מראשי השום שלם.....בקערה מערבבים כף פפריקה אדומה...כפית מלח....וחצי כוס שמן........מערבבים ושופכים על המוח...

מוסיפים חצי ליטר מים...מפזרים את הכוסברה מלמעלה ולגז לחצי שעה....

את החריפות אתם קובעים עם הפפריקה...אצלנו אוהבים חריף אש אז מוסיפים כפית פפריקה חריפה או צ'ילי אחד......

מצמצים את הרוטב בעדינות שלא ישרף ומגישים....

בתאבון





תגובה 1:

  1. הכנתי אותו ויצא מדהים רק שאני הוספתי רבע כפית כורכום :)

    השבמחק