יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

שוקי עוף ושעועית ירוקה

דְזָזַה מֲעָה לוּבְיָה

בהמלצת הקוראים אמשיך לכתוב כמה מתכוני שיגרה ליום יום מהירים וטעימים.

אצלי בבית אני משתדל להכין מתכונים של אמא ולא להכנע לילדים שתמיד יעדיפו שניצל מוכן.

עוף טרי וירק טרי זה אחת הבחירות המוצלחות בעיני, כך הילדים נחשפים לטעמים רבים, ולא צריך לכל ארוחה להכין מספר סירים.

חברים אומרים.....את זה הילדים שלי לא יאכלו.....ואני אומר שאם הם יתרגלו ויאהבו אז יאכלו גם יאכלו.

הפעם בחרתי להכין עוף עם שעועית ירוקה......יצא מעולה.

מצרכים

2-3 כרעיים נקיים וחתוכים
400 גרם שעועית ירוקה טריה,  אפשר גם סנפרוסט (שעועית שלמה עדיף)
2 עגבניות אדומות קלופות קצוצות וללא גרעינים
2 כפות שמן קנולה


לעסק.....מסדרים את השעועית והעגבניות הקצוצות בתחתית הסיר ומעל מניחים את העוף,    בקערה קטנה שמים כף פפריקה מלח ע"פ הטעם וניתן גם להוסיף כפית אבקת מרק עוף, ממלאים את קערה במים חמים מערבבים ושופכים מעל העוף,   מוסיפים עוד כ - 3/4 ליטר מים ואת השמן ומבשלים על אש בינונית כחצי שעה עד שעה.

טיפים להצלחה.....מלח בודקים שלא יחסר,  מים מאדים עד שיוצא רוטב מוצלח....

בתאבון וספרו איך יצא.




4 תגובות:

  1. אנונימי11/11/12

    בלי לטגן בצל? לטגן את העוף תחילה?

    השבמחק
    תשובות
    1. ללא טיגון......יוצא מעולה

      מחק
  2. אנונימי2/2/14

    היי,
    הכנתי יצא מעולה!!!! אפילו התינוק שלי בן השנה ושלושה חודשים התענג על התבשיל. אנחנו גרים באוסטרליה ופשוט החזרת אותנו הביתה מודה לך מקרב לב :-)
    אני רוצה להכין את אותו התבשיל אבל הפעם עם אפונה קפואה תוכל לתת לי הסבר קצר כי האפונה הקפואה מתבשלת במהירות תודה מקרב לב :-)

    השבמחק
  3. אנונימי24/2/15

    היי האם יש אפשרות להחליף את העוף בסוג אחר של בשר ? נגיד כמו חזה עוף?

    השבמחק