יום שישי, 3 בדצמבר 2010

פשטידת תפו"א מרוקאית - מְחַמֲר


מְחַמֲר

הפשטידה המרוקאית היא המְחַמֲר, ניתן להכין ולשמור אפילו יומיים שלוש במקרר, בדרך כלל מתחסל הרבה קודם.

מצויין לילדים ואפשר להכינה עם שינויים וירקות נוספים,  אבל הפעם תקבלו את המתכון האורגינל מקזבלנקה וללא שינויים כלל.

מצרכים:

5 תפו"א גדולים
10-12 ביצים
גזר אחד מגורר
1/4 צרור כוסברה
2 כפות שמן קנולה

לעסק.....מקלפים את התפו"א ומרתיחים עד לריכוך מלא, מועכים לאחר סינון ומקררים,  מוסיפים את הביצים הכוסברה והגזר ומערבבים עד לקבלת מסה ללא גושים.

מוסיפים את השמן ומתבלים במלח ופלפל לבן,  ניתן אף להוסיף מעט אבקת מרק עוף.

מחממים סיר ומוסיפים שמן, כאשר השמן ממש רותח, שופכים את המסה ומנמיכים את האש לאחר כ-5 דקות מכניסים לתנור חם 180 מעלות לכ-20 דקות,   בודקים בעזרת קיסם שהפשטידה מוכנה בפנים ומוציאים,    לאחר ההוצאה הופכים על צלחת ומחכים לקירור, פורסים מזליפים כמה טיפות לימון ומגישים.

אני הכנתי הפעם ברינג של פנקיק וללא תנור (מתאים לחגים בהם לא מדליקים תנור) ויצא מעולה.

בתאבון וספרו איך יצא.


מְחַמֲר  הכנה בסיר



מְחַמֲר  במנה אישית - הכנה ברינג

44 תגובות:

  1. אני כל כך אוהבת את הפשטידה הזו.
    פעם נשארתי עם בן זוג כמעט רק בגללה...

    השבמחק
  2. אנונימי3/12/10

    נשמע גוטה גוטה, מוכר מהעבר ומחזיר זכרונות של טעמים ענוגים

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי2/7/12

      גם לי....ממש עונג

      מחק
  3. תודה נעמה , תודה ששת....שבת שלום

    השבמחק
  4. מישאל פומפיאנסקי29/12/10

    חברים מעדן שאסור לפספס

    השבמחק
  5. אנונימי9/1/11

    מי המטורף שייעז לשים 12 !!!!! ביצים באותו סיר

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי8/2/13

      את/ה לא מבינים באוכל .. מרוקאי אמיתי ..

      מחק
  6. אני.....זה למנה שיכולה להספיק להרבה אנשים....ניתן גם להכין 1/2 כמות....לנסות ולא להתאכזב :-)

    השבמחק
  7. אנונימי4/3/11

    לאמנון שבת שלום !
    פעם הראשונה שהצליחה לי כל כך יפה !
    הייתי מכינה על הגאז וזה לא היה זה ! רק מלמעלה אני חושבת שצריך יותר מ-20 דקות כדי שתקבל קצת צבע!פעם הבאה אני אשאיר אותה יותר בתנור !
    תודה לך ושוב שבת שלום ומבורך shila
    יש לך אתר מקסים ומתכונים שממש נראים סוף... ואני באמת אכין אותם למשפחתי !

    השבמחק
  8. אנונימי4/3/11

    זו שוב אני :
    איך ניתן להדפיס את המתכונים הנפלאים הללו? בתודה מראש shila

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי9/2/12

      קליק ימני בעכבר וללחוץ "הדפס"

      מחק
  9. תודה על הפרגון......צריך תמיד לבדוק זמנים אם צריך יותר אז לתת
    לגבי ההדפסה נראה לי שאפשר....אבל אבדוק

    תודה ושבת שלום

    השבמחק
  10. אנונימי23/3/11

    12 ביייייצייייים מספיק4

    השבמחק
  11. 12 ביצים ל- 5 תפו"א גדולים זה מה שצריך על מנת שיצא אוורירי ולא דחוס.....4 ביצים יצא כמו פשטידת חנק :-)

    בכל מקרה המתכונים הם מה שאני מכין בבית אצלי, לכל מתכון יכול להיות אלף ואחד ורסיות :-)

    בתאבון עם 12 ביצים :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי1/3/13

      אפשר הרבה פחות ביצים. הכי חשוב שתהיה בלילה רכה שתיזל לסיר. אני מוסיפה גזרים לבישול תפוחי האדמה וגם אפונה קפואה ופטרוזיליה

      מחק
    2. אפשר גם כך........במתכונים המרוקאים של פעם הפשטידה הייתה יותר פשטידת ביצים ופחות תפו"א........אכלתי לפני כ- 30 שנה מחמאר אלוהי שהיה עם 30 ביצים ובושל בפרנה......חבל"ז......אז כמו שכתבתי אפשר לשנות ולהוסיף לפי מה שאוהבים......כל אחד והיד שלו

      מחק
  12. אנונימי3/4/11

    אפשר בבקשה הסבר כיצד להכין ללא תנור, כלומר על הגז-לחג. רוצה להכין בחג בע"ה.
    דינה

    השבמחק
  13. על הגז....מרתיחים את הסיר טוב טוב......ואז מנמיכים את הגז ומכסים.....צריך לשים לב שלא שורפים את הפשטידה....צריך לאחר כ - 20 דקות להפוך בעדינות..........בקיצור בעדינות ולאט ולאט

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי8/2/13

      אתה לא חושב שזה מעט שמן שתי כפות עוד בטיגון..... יחסית לכמות שאתה מכין .. 12-10 ביצים זה המון ..

      מחק
    2. במסה עצמה יש שמן......השמן בסיר זה בעיקר שלא ידבק.....הטיגון של הדפנות הוא קצר ושאר הזמן זה בתנור באפיה.....תני עוד כף לבטיחות :-)

      מחק
  14. אנונימי6/7/11

    אמנון אחרי כל כך הרבה מתכונים , המתכון שלך שהיה קצר וקולע שכנע אותי.. במיוחד התמונה שעושה חשק.. רציתי לדעת במידה ואין לי מחבת או סיר מתאים להכניס לתנור יש אפשרות לעשות אותה על הגז בלבד? תודה רבה.

    השבמחק
  15. אנונימי שלום :-)
    תסתכל/י תגובה אחת מעל איך מכינים רק בגז....
    ממליץ בגז ואז לתנור יוצא מושלם

    יום נפלא

    השבמחק
  16. אנונימי19/10/11

    שלום אמנון ,שאלתי האם לא צריך להקציף את החלבונים ואחר -כך להוסיף לעיסה.

    או להכניס את הביצים אחת אחרי השניה .
    תודה וחג שמח.

    השבמחק
  17. ללא הקצפה......את הביצים אחת אחרי השניה

    בכיף...חג שמח

    השבמחק
  18. אנונימי23/1/12

    זה יקלקל את הפואנטה אם אני אוסיף גם בצל מטוגן...?

    השבמחק
    תשובות
    1. בצל לא יקלקל......יצא שונה...נראה לי שווה לנסות

      מחק
  19. אנונימי2/2/12

    איך מדפיסים את המתכונים?????????????????!!!!!!!!!!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הוספתי כפתור הדפסה......הוא עדיין לא מושלם אבל זה מה שהצלחתי בנתיים

      מחק
  20. שרית-ב10/4/12

    היי אמנון ,

    איך באת לי בדיוק בזמן , ברשימת ההכנות לחג השבוע רשמתי מחמר ,והנה הגעת עם התמונה המרהיבה והמרעיבה .........................

    אחליף את הכוסברה בפטרוזיליה , אוסיף גם מעט אפונה סנפרוסט ואאפה בסיר של ג'חנון ............... בטוחה שיהיה טעיםםםםםםםםםםםםםם

    תודה ומועדים לשמחה ,
    שרית-ב

    השבמחק
  21. אנונימי27/4/12

    מדהים!!!

    השבמחק
  22. אנונימי25/5/12

    באיזה סיר שמים את הפשטידה?

    השבמחק
    תשובות
    1. חשוב שזה יהיה סיר מתכת ללא ידיות פלסטיק או שהידיות יוכלו להיות עמידות לתנור
      אני משתמש בסיר 4 ליטר אפשר גם עם 3.5 ליטר

      בהצלחה

      מחק
  23. אורטל8/6/12

    מה, בלי כורכום?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חבר של כורכום..........יוצא מעולה גם בלי :-)

      מחק
    2. אנונימי1/3/13

      כורכום מצויין עם זה. בכלל רצוי לעשות לפי מה שאוהבים

      מחק
    3. יפה כתבת.......אפשר עם ואפשר בלי.....לפי מה שאוהבים.....כל אחד והיד שלו

      מחק
  24. אנונימי23/9/12

    אמנון היקר, איזה יופי, מזכיר את הבית של אמא, רצה להכין ומחכה לעוד מתכונים מעולים כמו שרק אתה יודע.

    השבמחק
  25. אנונימי2/10/12

    אמנון איש יקר.ישר כח!כל מתכון מדויק.בטעם של פעם. מזכיר את בית אבי... תודה רבה (אשמח לראות מתכוני עוגיות מרוקאיות. תודה רבה)

    השבמחק
  26. אנונימי8/2/13

    יבורכו הידיים
    ששת

    השבמחק
  27. אנונימי8/2/13

    הסיר עם מכסה סגור כל הזמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. ללא מכסה בכלל לכל אורך התהליך

      מחק
  28. אנונימי9/2/13

    מדהימה במראה .בטוחה אני גם בטעמה... מזכיר את בית אמא... אשמח לדעת את משקל התפו"חא וגודל הביצים כדי שהמתכון יהיה מדויק למקור. ישר כח . נ.ב. מחכה למתכונים לחג פסח תודה רבה ושבוע טוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה

      אני מבשל ללא משקל כך שלא שקלתי את תפו"א
      לגבי הביצים בגודל לארג' אני משתמש

      שבוע טוב וחודש טוב
      אמנון

      מחק
  29. וואי מהמם
    בדיוק חיפשתי מתכון לפשטידה בסיר
    כי לא הכשרתי את התנור לפסח
    בשלתי כרובית וברוקולי
    הכנתי פירה וגזר מבושל
    אני יערבב הכול עם ביצים
    וינסה להכין פשדיה בסיר
    תודה על הטיפים
    חג שמח וכשר

    השבמחק