יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

דג כרובית וצְרמֵלָה או צְרמַלֵה

 
בשיחה עם חבר נפש אמר האדון שהוא קורא אדוק של הבלוג שלי צְרמַלֵה......אני כמובן שצחקתי מאד והבטחתי שבפוסט הבא אסביר מה זה צְרמֵלָה או צְרמַלֵה בהגיית אחנו האשכנזים.

אז כך האריסה  זוהי "הריבה" המרוקאית.....בקישור ניתן ללמוד איך אני מכין אותה.....האריסה המרוקאית נקראת סחקה ומשמשת לתיבול מאד בסיסי וטעים לסלטים ולבישולים.

אחד השימושים שלה הוא מיטבל המתאים לדג מטוגן ונקרא צְרמֵלָה.....אני אוהב צְרמֵלָה עם כל דבר ולכן גם הבלוג שלי נקרא כך.

אז איך מכינים צְרמֵלָה או צְרמַלֵה.....כף אריסה מרוקאית....מיץ מחצי לימון...חצי כפית כמון וחצי כפית חומץ....מערבבים וטובלים.....מעדן אמיתי.

למנה הוספתי כמובן פילה אדמונית מטוגן וכרובית שחלטתי במים,טבלתי בביצה ופרורי לחם וטיגנתי בשמן עמוק....

מנה מהירה וטעימה  ולסיכום צְרמֵלָה או צְרמַלֵה......מה זה משנה זה פשוט טעים.....יוני אתה מלך.


2 תגובות:

  1. דג אני אוהבת וכרובית אני אוהבת מאד. מה יכול להיות רע? רק טוב יצא מהשילוב הזה.
    תודה אמנון.

    השבמחק
  2. מישאל פומפיאנסקי26/12/10

    מסכים עם כל מילה של נעמה מה עוד שזה נראה סקסי

    השבמחק