יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

כשרוצים מהר אבל טעים - פרגית ושומר

פְחֲאָד דִי דְזָזַה מֲעָה בשְּבָאַש

השומר הטוב ביותר נקטף כשבוע אחרי גשם חזק, ואכן ערמתי 2 ק"ג טרי טרי.

אפשר לאכול את הירק המדהים הזה גם מבושל גם אפוי וגם חי.....אני אוהב אותו בכל צורה.

הפעם הכנתי אותו עם נתחי פרגית, בתיבול קצת שונה ולא מרוקאי במיוחד  של "גראם מסאלה"....יצא מעולה.


לעסק......לקחתי 4 נתחי פרגית (חתוך לקוביות) ובשלתי במים כחצי שעה על מנת שלא יצא קשה

מוסיפים לסיר לאחר הבישול הראשוני כפית כורכום, 1/4 כפית פפריקה מתוקה ו - 1/2 כפית גראם מסאלה,

חותכים 6 פקעות שומר לרבעים או שישיות ומכניסים לסיר......מוסיפים כף או שתים שמן וממלחים לפי הטעם.....ממשיכים לבשל עוד כ- 1/2 שעה מתקנים תיבול.....מכבים ומגישים.

טיפים שלי להצלחה.....לבשל בתחילה עם הרבה מים אבל לא יותר מידי.....בבישול הסופי לצמצם את הרוטב ..בזהירות שלא ישרף.

בתאבון

מעוניינים לקבל את המתכונים במייל כתבו לי ואוסיף אתכם לרשימת התפוצה   amnon120@gmail.com


5 תגובות:

  1. מישאל פומפיאנסקי29/12/10

    צלי מדהים בניחוח אניס

    השבמחק
  2. snowmusic10/10/11

    חולה על בשבאש במיוחד כשהוא באנטיפסטי.

    השבמחק
  3. אנונימי30/11/11

    כמה מים לשים?

    השבמחק
  4. מים - ליטר בערך יספיק כאשר 2/3 בערך מזה מתאדה במהלך הבישול

    בהצלחה :-)

    השבמחק
  5. אנונימי8/11/12

    אמנון אתה איש מדהים! האוכל שלך מחזיר אותי לבית אמי... כל מתכון מדויק להפליא. ישר כח... אני מחכה למתכוני עוגיות מרוקאיות. בהצלחה ותודה רבה איש יקר.

    השבמחק