יום שבת, 14 במאי 2011

קבב ביצי דגים עם פול ירוק וזעפרן

בפעם הקודמת שכתבתי על ביצי דגים....חבר נתן לי רעיון שהוא משתמש בו.....לעשות מביצי הדגים קבבונים.....מנה אסטתית וטעימה....

הפעם בחרתי לשלב את הקבב האדמדם עם פול ירוק והצבע המדהים של הזעפרן.....

מי שאוהב לאכול ביצי דגים ימצא מנה טעימה ומיוחדת בטעם ובצורת ההגשה

מצרכים

1/2 ק"ג ביצי דגים
ראש שום....חצי משאירים על הראש וחצי מקלפים וקוצצים דק
3/4 צרור כוסברה קצוץ דק
1 פלפל אדום מתוק.....חצי חתוך לקוביות וחצי שני לרצועות.
7-8 שערות זעפרן מושרות בחצי כוס מים חמימים
כף פפריקה....אתם תקבעו כמה מתוך זה יהיה פפריקה חריפה
1/4 כוס שמן
חבילה של פול ירוק קפוא....או 800 גרם פול ירוק טרי....אני השתמשתי בסנפרוסט

לעסק....בשלב הראשון אני מכניס לסיר את הפול הירוק, ו- 1/2 מכמות הכוסברה הקצוצה ואת הפלפל האדום המתוק.....מעל הכל שופך את מי הזעפרן ומים לכיסוי.....לאחר המלחה ראשונית מעביר את הפול להרתחה ותחילת בישול על אש קטנה........

את ביצי הדגים אני שם בקערה ומוסיף את השום הקצוץ.....את הכוסברה שנשארה....את הפפריקה ומלח דק ע"פ טעמכם..ומוססיפים 2-3 כפות שמן..מערבבים טוב טוב ההכל יהפך למשחה הומוגנית .......

פורסים ניילון נצמד ומניחים בעזרת כף על הניילון נצמד......מקפלים את הניילון ....מגלגלים בעדינות וקושרים בקצה על מנת שלא ישתחרר.....אם יש אויר מומלץ לדקור בעדינות עם קיסם......את ה"נקניקיות" להכניס לסיר מים רותחים....בודקים בעזרת לחיצות עדינות מתי ביצי הדגים התגבשו (לי זה לקח 8 דקות)....ומוציאים לקירור.....

לסיר הפול מכניסים את השום את שאר השמן....ואת קבב הביצים......מערבבים את הסיר מידי פעם ומבשלים כ - 1/2 שעה

מצמצמים את הרוטב .....טועמים וממליחים ע"פ טעמכם....

יצא מעולה.....תודה לשף צחי על הרעיון....

מעוניינים לקבל את המתכונים במייל כתבו לי ואוסיף אתכם לרשימת התפוצהamnon120@gmail.com



הקבב עטוף בנילון נצמד לפני ההרתחה

בסיר

תגובה 1:

  1. אני מאוד אוהב ביצי דגים. בהחלט אשקול להכין את זה...

    השבמחק