יום שני, 24 באוקטובר 2011

סלט עלי סלק (מנגולד) מרוקאי

אתחיל ואפתח שאמא הכינה תמיד את הסלט הזה ואני......לא יודע להסביר למה לא אהבתי אותו אף פעם.......זה לא שטעמתי ממנו והיה לי לא טעים......פשוט לא אהבתי וזהו.

רציתי למלא עלי סלק לשבת ואחרי שהסלק היה במקרר ראיתי שיש מלא אוכל ולכן ויתרתי על סלק ממולא.......טלפון לאמא......טו...טו...טו......מאמא מה אפשר לעשות עם עלי סלק?......סלט סלק כמובן.....את התשובה הזאת לא אהבתי אבל זרמתי.....נו ואיך מכינים?......הקריאה מאמא את המתכון ועבדכם משרבט את המתכון בחוסר נחת על מעטפה......טוב מאמא שבת שלום.

אמרתי לעצמי מה יכול להיות......מקסימום קוראי הבלוג שאוהבים יהנו......והכנתי..........אני רוצה להגיד לכם טעיתי טעיתי טעיתי...................................לא נשאר גרם וליקקתי את הקופסה.....ממש  טעים ופשוט להכנה.

מצרכים

צרור עלי סלק......חותכים את העלים לרצועות ברוחב סנטימטר או שתיים
2 שיני שום כתוש
מיץ מחצי לימון
3 כפות שמן זית איכותי
תבלינים......כפית פפריקה מתוקה.....כפית כמון......ומלח ע"פ טעמכם

לעסק............שוטפים את רצועות הסלק ומכניסים להרתחה של 7-10 דקות........בסיום ההרתחה שופכים למסננת........במחבת מחממים את שמן הזית ומוסיפים את השום הכתוש .........לאחר 10 שניות (שלא ישרף השום)  מוסיפים את עלי הסלק ומתחילים לערבב עם כף על אש קטנה......מוסיפים את התבלינים ומערבבים כ-2 דקות עד שנשאר רק שמן ולא מים שנשארו מהסלק שרתח.........שופכים את מיץ הלימון....מאדים עוד 1/2 דקה ומורידים מהאש.

מקררים ומגישים

בהצלחה ובתאבון........היה לכם טעים / אהבתם שלחו או שתפו עם חברים כדי שגם הם יהנו
 


30 תגובות:

  1. זהוא עכשיו באמת הרגת אותי. זה הסלט שאני הכי הכי אוהבת. טעיםםםםםםםםםםםםםםםם מאוד. מי שלא מכיר חייב לנסות. וואלה מרוקאי אסלי. תודה.

    השבמחק
  2. חחחחח......תודה רבה מישמיש

    השבמחק
  3. אחחח, כפרה על התחת שלך אמנוניו.
    מתה עליך ומתה על הסלט הזה.

    נשיקות לגיברת.

    השבמחק
  4. snowmusic26/10/11

    פעם ראשונה שלי עם עלי מנגולד.
    יצא ממש טעים.
    תודה

    השבמחק
  5. הכי כיף בעולם לקבל כאלה תגובות.....תודה

    השבמחק
  6. סופסוף הצליח לי ויצא טעים ..הרבה נסיונות וזה לא היה זה .
    תודה על השיתוף

    השבמחק
  7. תודה גם לך טלי.א

    איזה כיף !!!

    השבמחק
  8. אחד הסלטים עם לא ה...סלט הכי הכי טעים בעולם. חם או קר והולך נפלא בתוך לחמניה עם קציצות.
    משדרג כל ארוחה משפחתית. שימו לב מחבילה אחת יוצא מעט מאוד לאחר אידוי הירק הוא מתכווץ. כך שמומלץ ואף כדאי מראש לקנות 2 חבילות במידה ויש אורחים.
    הזהרו ממכר.

    השבמחק
  9. עפרה10/2/12

    עוד לא הכנתי אבל שמחתי למצוא בדיוק את מה שחיפשתי בגוגל.. מתחילה בהכנות מקווה שיצא פיצוץ כמו שגייסתי מכינה;)

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע.....ספרי איך יצא :-)

      מחק
  10. עפרה11/2/12

    שיחקת אותה יצא מעלף.. תודה ושבת שלום!!

    השבמחק
  11. תודה, מזל שמצאתי אותך בגוגל חחח...
    אני חייבת לנסות כ"חולת סלטים ירוקים" מוצהרת... לקראת שבת...
    שב"ש ושוב תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. בכיף יקירה

      אחלה סלט לשבת

      שבת שלום

      מחק
    2. אני חיי בטזמניה שבאוסטרליה ופשוט התגעגעתי לסלט צרמלה דסלק , חיפסתי והיגעתי אליך , מה אגיד פשוט נתת לי הרגשת הבית של אימא , תודה

      מחק
  12. אנונימי22/9/12

    למה להרתיח במים ?
    את שמן הזית לשפוך לסיר רחב ונוח להוסיף את העלים ולערבב , ולערבב, אפשר לכסות במכסה ומידי פעם להציץ ולערבב לקראת הסוף לתבל קודם השום אחכ התבלינים לערבב עוד 2-3 דקות להוסיף את הלימון לכסות, ולכבות את האש ככה כמה דקות שירגע וספוג טעמים.

    השבמחק
  13. אנונימי21/11/12

    סליחה על השאלה. האם חותכים את כל העלה לאורכו ? גם הגבעול וגם העלה ? כלומר הירוק והלבן ?

    השבמחק
    תשובות
    1. גם גבעול וגם עלה....הכל טעים טעים

      מחק
    2. אנונימי12/2/14

      עכשיו הכנתי...
      יצא פשוט מושלם !!!
      תודה על השיתוף ! :)
      בתאל

      מחק
  14. אנונימי26/8/14

    תודה יאמממי

    השבמחק
  15. אנונימי26/9/14

    גם עלים וגם גבעול ?

    השבמחק
  16. דידי9/9/15

    כמה זמן נשמר? רוצה להכין מראש לראש השנה...

    השבמחק
  17. אנונימי11/9/15

    עלק מרוקאי למה? המצאתם את הסלק עכשיו?

    השבמחק
  18. אנונימי11/9/15

    לדידי היקר-תכין מהיום זה בסדר ואם המקרר טוב זה שורד יותר משבועיים.

    השבמחק
  19. וואו סלט סוף חבל על הזמן יצא פשוט מושלם

    השבמחק
  20. פעם ראשונה שאני מכינה ויצא פשוט מדהים!!! תודה רבה :)

    השבמחק
  21. אני מכין כבר שנים, מפריד בין הגבעולים לירוק, מרתיח את הגבעולים כ-8 דקות ומוסיף את הירוקים לכעוד 4-דקות,

    השבמחק
  22. אנונימי6/9/17

    היי אמנון מתה על הבלוג שלך! שאלה לי אליך.. איזה סלטים אני יכולה להכין מראש לאירוח של עשרות אנשים... סלטים מבושלים שיחזיקו מעמד במקרר 2-3 ימים.. תודה רבה לך ושנה נפלאה

    השבמחק
  23. מושלם ניחוחות של בית תודה!

    השבמחק