יום שני, 27 ביוני 2011

קציצות דג עם פירה ארטישוק ירושלמי


במסגרת העבודה התקיימה תחרות בישול לחובבים ואני והתימני שהתוודעתם אליו בפוסטים קודמים צרפנו כוחות והתחרנו יחד........  המנה נקראה - "2 לטנגו" - במקרה שלנו תמיד מתואמים להצלחה..........תאום שלנו בבישול יביא למנה טובה - ותביא לטנגו של טעמים בפה.....שנה לאחר מכן התחרנו שוב.... ואכתוב על זה בפעם אחרת

המנה שלנו כללה קציצות דג ששולבו גם עם ארטישוק ופירה ארטישוק ירושלמי

מצרכים וכמויות לפירה

ארטישוק ירושלמי 1/3 קילו מקולף
מלח
פלפל לבן
ציר עוף או לחילופין אבקת עוף כפית שטוחה
כורכום  - חצי כפית

לעסק.......לפירה....מרתיחים מים ומכניסים את הארטישוק שקלפנו כמובן .....לבישול של חצי שעה עם כל התבלינים על להבה בינונית.....מצמצמים את הרוטב למינימום מסירים מהאש ונותנים לסיר לנוח כמה דקות ואז מועכים לפירה....


מצרכים וכמויות לקציצות :
דגים - נסיכת הנילוס חצי קילו, מלרוזה חצי ק"ג,  טונה 200 גרם....כל הדגים ללא עור וללא אידרות
עגבניות קילו
פלפלים אדומים (גמבה) 2
שום חצי ראש
פטרוזיליה צרור
כוסברה צרור
מלח כפית או לפי טעמכם
פלפל  לבן כפית שטוחה
פפריקה כפית
שמן קנולה שליש כוס
ענף סלרי

אופן ההכנה:
קולים גמבות ומסירים את הקליפה וחותכים לקוביות בינוניות,,,,,מקלפים את העגבניות סוחטים מגרעינים וקוצצים גס.....מעבירים לסיר את העגבניות והגמבה את השמן מלח פלפל ופפריקה ומביאים לרתיחה ....
מוסיפים את השום....מנמיכים את הלהבה עד לקבלת רוטב סמיך (כ 15-25 דקות) טועמים ומתקנים לפי הצורך

קוצצים את כל הדגים והפטרוזיליה וכוסברה קיצוץ דק (או במטחנת בשר או במג'ימיקס בפולסים).....מוסיפים מלח ופלפל ובעזרת ידיים משומנות עושים קציצות ומעבירים אותם ל-3 דקות לסיר מים רותחים.....

ניתן בשלב זה למלא את הקציצות בראשי ארטישוק....

מעבירים את הקציצות (ללא מים) לרוטב מביאים לרתיחה ומנמיכים - מבשלים כחצי שעה על להבה בינונית / נמוכה

מסדרים פירה על הצלחת ועליו קציצות  ומגישים

בתאבון


מעוניינים לקבל את המתכונים במייל כתבו לי ואוסיף אתכם לרשימת התפוצהamnon120@gmail.com





3 תגובות:

  1. נראה מקסים ושילוב סוגי הדגים מעולה.
    מאמצת בחום .
    תודה על השיתוף
    טלי

    השבמחק
  2. אני יושבת ומדמיינת לי את הטעם, והיות שאני מכירה את האוכל שאתה מכין- אני כבר יודעת איך זה ...
    כפרה על שתי הידיים המוכשרות האלו שלך.
    חיבוק גדול אחי, אני אוהבת אותך. מסור את אהבתי לאשתך היפה.
    נשיקות

    השבמחק
  3. ואאוווו, זה נראה כמו שילוב ממש מעולה!
    אני הולכת להכין את זה לשישי הקרוב..

    השבמחק