יום שישי, 27 במאי 2011

ניוקי - הבסיס

כשזוגתי אמרה שהיא יוצאת עם חברה מובן שפרגנתי...אבל ישר חשבתי איך אני מעביר עם היורשים ערב גדוש ומעניין שיכלול גם ארוחת ערב......כשזרקתי לאויר את רעיון הניוקי הקטן קפץ וטען שהוא עושה אותם "חבל על הזמן" ובאמת מזמן לא הכנתי לו ניוקי.....תפס הרעיון  :-)

שני הקטנטנים נהנו מאד...השתוללו וגם אכלו ארוחה די מזינה....ועוד נשאר במקפיא לכמה מנות....בחרתי במתכון בסיסי ולא מסובך ואתמקד הפעם בהכנת הניוקי עצמו......

מצרכים לניוקי

3/4 ק"ג תפו"א ...עדיפות לזן האדום "דזירה"
350 גרם קמח לבן
ביצה אחת.....לקשקש בעדינות בצלחת ...מתחילים עם חצי מהכמות ורק אם צריך מוסיפים עוד
3-6 גרם מלח...תוסיפו ע"פ טעמכם

לעסק.....לוקחים  תבנית ומצפים אותה בשכבה של מלח עבה ומסדרים על המלח את התפו"א ומכניסים ל-50 דקות לתנור בטמפרטורה של 250 מעלות.......את התפו"א האפויים חותכים על שתיים אחרי שהתקררו קצת ומרוקנים בעזרת כף את הביפנוכו.....צריך למעוך לפירה ללא גושים כלל...אני העברתי בעזרת הכף דרך מסננת.....שוקלים במשקל 450 גרם מהפירה שיצא לכם......מוסיפים את הקמח והמלח ומערבבים הכי בעדינות...לא ללוש כמו בצק כי זה יוצא בצק דביק....מוסיפים 1/2 מהביצה (לי זה הספיק).....לשים עוד מעט ומניחים לנוח על השיש שכמובן קימחנו קודם.....

בעזרת סכין חותכים חתיכה מהבצק...את השאר מכסים ......ומרדדים לנקניק בעובי אצבע.....כל הרידוד נעשה כאשר השיש מקומח קלות....חותכים לחתיכות בגודל 1.5-2 ס"מ......הניוקי מוכן להמשך עבודה והכנת המנה.....את מה שלא תיכננתם להכין תניחו בתבנית מצופה בנייר אפיה ותקפיאו....אחרי כשעה במקפיא להעביר לקופסא אטומה למקפיא ובפעם הבאה אתם מסודרים למנה טעימה ללא הכנות מקדימות.....

הניוקי שאני הכנתי.....הניוקי נכנס למים רותחים עד שהוא צף ואז עבר למחבת שחיממתי בה 20 גרם חמאה ו-2 עגבניות בינוניות.....תיבלתי בכף שמן זית בטעם טימין ומלח גס.....גם כמה עלי בזיליקום נכנסו יחד.....ערבוב מתמיד של המחבת...מהידית לא עם כף....ואחרי 3-4 דקות מורידים לצלחת והמנה מוכנה.......

ברטבים אתם יכולים להתפרע 

הקטנים אכלו בתאבון....וגם הרויחו סדנה קולינרית עם אבא

בתאבון

מעוניינים לקבל את המתכונים במייל כתבו לי ואוסיף אתכם לרשימת התפוצהamnon120@gmail.com




היורשים בפעולה
התבנית להקפאה

5 תגובות:

  1. אמנון יקירי- תהיה בריא, איזה יופי במטבח! אין כמו לבשל עם אבא (ואני לא אומרת את זה מנסיון...) שבת שלום ומחכה לראות אותך במאסטר..רינת

    השבמחק
  2. מנתי דבורה27/5/11

    זה נראה מגרה.ואיזה כייף של פעילות וטעמים לילדים.
    ותודה לך על כל המתכונים הנהדרים
    מדבורה.

    השבמחק
  3. אני מתה על זה !!!!!
    עכשיו, אבל ממש עכשיו הולכת להכין.
    יש לי תפוחי אדמה שבישלתי אתמול, אני אייבש אותם בתנור והיידה !!
    אני מתה על ניוקי.
    תודה אחי.
    אנחנו נפגשים ביום רביעי?

    השבמחק
  4. תודה על המתכון, יש לי שאלה לגבי ההקפאה, אני יודעת שיש בעיה עם הקפאה של תפוחי אדמה, זה לא פוגם בהקפאת הניוקי?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. לא פוגם בכלל.....כשיוצא מהקפאה כמו חדש

      כמובן להקפיא בכלי אטום ולשמור עד חודש בהקפאה

      בהצלחה

      מחק