יום חמישי, 20 בינואר 2011

ירקות כבושים הכי מהר

למי שרוצה להכין חמוצים מהירים זה המתכון המנצח.....כמה דקות ולמקרר ולמחרת מוכן.

אז מה עושים אני הכנתי עם הירקות הבאים.....ניתן להוסיף או להוריד ירקות לפי בחירתכם.

1/2 כרובית מופרדת לפלחים
3 גזרים לרבעים
לב סלרי חתוך ל - 4
2 קולורובי חתוך לפלחים
1/4 כרוב חתוך גס

לעסק.....לאחר שהכנו את כל הירקות בקערה שוטפים במים לניקיון ראשון,  מפזרים כף וחצי מלח גס ומערבבים כך שהמלח יגיע לכל הירקות וומתינים 1/4 שעה ולאחר מכן שוטפים את המלח.

יוצקים על כל הירקות מים רותחים וממתינים 1/4 שעה.

לאחר מכן שופכים את המים ומתבלים ב - 1/2 כוס חומץ, מיץ מלימון שלם, קמצוץ פלפל שחור גרוס, 2 עלי דפנה וחצי כפית פלפל אנגלי (שלם).......וממליחים ע"פ טעמכם (בזהירות כי הירקות כבר הושרו במלח) ומעט שמן.

אני הוספתי גם 2 פלחי לימון וכוכב אניס.

מערבבים ומכניסים לכלי ולמקרר.....בעיקרון זה כבר מוכן אבל למחרת זה הרבה יותר טעים....מומלץ לערבב גם למחרת.

טוב אפילו לשבוע אך מניסיון יגמר הרבה לפני.

קרדיט לאמא ולאחותי.

מעוניינים לקבל את המתכונים במייל כתבו לי ואוסיף אתכם לרשימת התפוצה amnon120@gmail.com

28 תגובות:

  1. snowmusic22/4/11

    הכנתי את הסלט בלי שמן- אטעם מחר.
    תודה ושבת שלום.

    השבמחק
  2. רננה15/1/12

    ליוצאי כורדיסטן יש חמוצים כאלה בדיוק מוסיפים כפית של אבקת עמבה טעים ביותר

    השבמחק
    תשובות
    1. נו רננה לצלם ולהוסיף לנו עוד מתכון לבלוג :-)

      מחק
    2. אנונימי7/10/13

      אהבתי את הפשטות בהכנת המתכונים. נפלא!

      מחק
  3. אנונימי12/3/12

    אני מכינה כרגע

    השבמחק
  4. אנונימי24/6/12

    הכנתי והשארתי בחוץ נראה לי שהתחיל להתקלקל מה עושים כדי להציל?? תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. זורקים.....בפעם הבאה למקרר :-)

      מחק
  5. אנונימי24/7/12

    יש לי שאלה? בדר"כ רוב המתכונים של החמוצים המים או חומץ מכסה את הירקות, האם צריך להוסיף עוד נוזל לירקות לפני הכנסה למקרר כי הפחד שלי שהם יתקלקלו ? אני רוצה להכין הים בשביל יום שישי

    השבמחק
    תשובות
    1. החמוצים האלה הם לצריכה של עד שבוע.....החומץ והלימון הם הנוזלים היחידים ובנוסף הירקות מגיעים לחים

      ממליץ לערבב לפני ההגשה

      בהצלחה

      מחק
    2. אנונימי25/7/12

      תודה על התשובה המהירה. הכנתי אתמול והחמוצים יצאו נהדר וגם לא מלוחים מדי.
      שוב תודה לך
      תמי

      מחק
  6. אנונימי1/8/12

    בראש וראשונה תודה על מתכון החמוצים. הוספתי מעט גרגרי כוסברה וטעמם היה כטעמו של שור הבר והלויתן המשומר בגן העדן

    איזי גור

    השבמחק
  7. אנונימי25/11/12

    איזה גודל צריך להיות הכלי/צנצנת? והאם הנוזלים לא אמורים לכסות את הירקות??

    השבמחק
    תשובות
    1. הכלי לפי כמות הירקות שאתם כובשים......לא חייב לכסות את כל הירקות בנוזל ....אבל כיסוי יכול להשאיר את הירקות גם שבועיים
      למרות שיתחסל קודם

      מחק
  8. אנונימי13/12/12

    מעולה תודה.יצא 10.

    השבמחק
  9. אנונימי3/2/13

    המים הרותחים לא עושים לירקות מעין חליטה? ואז הם לא יוצאים רכים מדי?
    אני אוהבת שהם קשים וקריספי

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן כן....סוג של חליטה.....מידת הרכות של הירקות נקבעת לפי הזמן שהם שוהים במים החמים....3-4 דקות והם עדיין קריספים וטעימים

      מחק
  10. אנונימי15/3/13

    יופי של דבר

    השבמחק
  11. אנונימי9/6/13

    החמוצים יוצאים יותר בטעם החמוץ או המלוח? (אצלנו תמיד מעדיפים מלוח על חמוץ...)

    השבמחק
    תשובות
    1. יוצא טעים......מליחות או חמיצות תחליטו אתם לפי מה שתוסיפו.....אני מעדיף את טעם החומץ ויוצא מעולה

      מחק
  12. אנונימי25/6/13

    אני לא סובלת את החומץ,יש אלטרנטיבה? אולי מלח או לימון

    השבמחק
  13. אנונימי6/7/13

    זה נשמע נהדר. כבר היום אנסה את זה. קודם צריך לקנות חלק מהירקות שאין לי במקרר... :-)בעילי יהיה מבסוט מהחיים. הוא מאוד אוהב חמוצים -

    השבמחק
  14. אנונימי16/2/14

    נראה טוב,אני בדיוק מכינה... לימון כבוש-מתאים להכניס כאן ?
    דנה

    השבמחק
    תשובות
    1. כבוש פחות מתאים אבל אפשר חצי לימון פרוס גם להכניס

      מחק
  15. היי אמנון
    יצא מעולה , לקחתי לעבודה והחברים לא הפסיקו לאכול את זה .
    כבר קניתי עוד ירקות כדי להכין פעם נוספת .

    השבמחק
  16. אנונימי23/10/14

    היי
    האם אפשר להוסיף כרוב?

    השבמחק