יום חמישי, 9 ביוני 2011

אוסובוקו ביין וירקות שורש

למי שמגיע סופ"ש ואין כח לעמוד שעות במטבח...כמו שלי לא היה....  אבל עדיין רוצה לאכול מנת מלכים המתכון הבא מומלץ....

מצרכים

2-3 נתחי אוסובוקו
שורש סלרי מקולף וחתוך לריבועים ו - מעט מעלי הסלרי
2 שורשי פטרוזילה שלמים או חתוכים
2-3 תפו"א בינונים חתוכים לריבועים
2-3 גזרים שלמים או חתוכים
3-4 פטריות פורטבלו קטנות
3/4 כוס יין אדום משובח....אני השתמשת בהר חרמון של ירדן
3-4 ענפי טימין
כף סילאן
לירקות השורש אתם יכולים להוסיף או לגרוע על פי העדפתכם והמצאי במקרר...סלק, שומר וכו'

לעסק.....מקמחים את נתחי הבשר ומטגנים אותם 2-3 דקות מכל צד עם מעט שמן זית.....מעבירים את נתחי הבשר לתבנית........... למחבת  מוסיפים את הירקות להקפצה קלילה של דקה.....לאחר הדקה מוסיפים את היין לעוד 2-3 דקות ומעבירים את הירקות והנוזלים לתבנית......

מוסיפים 1/2 כוס מים.....את הטימין הסילאן....ממליחים ומפלפלים ע"פ העדפתכם....מכסים עם ניר כסףף ולתנור....שעה ראשונה בחום של 200 מעלות ועוד שעתיים וחצי בטמפרטורה של 130-150 מעלות......בסיום הבישול מסירים את הכיסוי ונותנים מכת חום של 200 מעלות ל- 10 דקות.....מכסים שוב ומשאירים בתנור מכובה עד להגשה......בהנחה שזה לא בעוד יומיים :-)...

מגישים את הבשר והירקות עם מעט מהרוטב המצומצם מעל....

בתאבון

מעוניינים לקבל את המתכונים במייל כתבו לי ואוסיף אתכם לרשימת התפוצהamnon120@gmail.com
 



בתבנית טרום ההכנסה לתנור
 

3 תגובות:

  1. אנונימי11/1/12

    אמנון נראה להיט.
    נראה לי שנלך על זה בשבת.
    קובי ב.א

    השבמחק
  2. אנונימי6/12/12

    אפילו לא יצא לי דומה

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי6/12/12

      אבל שאר הדברים פה מדהימים כנראה לא הסתדר לי עם היין או משהו

      מחק