יום שני, 31 באוקטובר 2011

חומוס מפול

כתוצאה מהגראדים ביטלו את הלימודים ונשארתי לזמן אכות עם הקטנים......כבר בלילה נכנס להשריה בהנחה שנכין פלאפל מצרי לארוחת צהריים..................כשנשאל היורש מה הוא רוצה לארוחת בוקר (10:00) האדון ביקש מסאבחה........מכן ועד להכנת חומוס ללא חומוס היה קצר מאד.......האדון חיסל צלחת בקלות וגם הקטנה שלא אוהבת חומוס אכלה ......טעים מאד ושונה מהחומוס הרגיל......לדעתי אפילו יותר טעים או לכל הפחות יכול להיות מתכון מהיר לניגוב מעולה

מצרכים

2 חופנים פול מצרי קלוף מושרה כל הלילה עם 1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 כוס טחינה גולמית
מיץ מחצי לימון
שן שום כתוש
1/2 כפית כמון.......ומלח ע"פ טעמכם

לעסק.......את הפול שוטפים ומכניסים לרתיחה על אש לא חזקה במיוחד לחצי שעה בערך...(בודקים שהפול רך).......שופכים את רוב המים......וטוחנים בעזרת בלנדר מוט........מוסיפים את הטחינה הלימון והתבלינים.......טועמים ומתקנים תיבול.......אם דליל מידי מוסיפים טחינה ואם סמיך מוסיפים מעט ממי הבישול.....

מסדרים יפה בצלחת.....פיתה טריה ובתאבון



יום שישי, 28 באוקטובר 2011

שירות זה לא מילה גסה ARCOS

בכל מגוון הסכינים שלי יש לי גם 3 סכיני ARCOS אחת מהם סכין 250 מ"מ להב שיודעת לעבוד ולעבוד נפלה למשכב ואחת המסמרות המחזיקות את הבקליט פשוט נשברה.

פניתי לARCOS דרך הפיסבוק הם הפנו אותי לנסלי באשקלון חנות מדליקה ומרכז קולינרי מוביל בדרום.....תאמת שיש לי כמה קשרים ויכולתי לנסות לתקן או להחליף אבל ההחלטה היא לפנות ללא קומבינות וקשרים.....כמו שאומרים אצלנו אם יש קשרים לא צריך קומבינות.....

טוב אתם יודעים שאני בד"כ נותן מתכונים ולא נותן ביקורות על אביזרי מטבח.......................אבל השירות שקבלתי בנסלי וב - ARCOS היה פשוט מעולה....לקחו את הסכין וללא שאלות הורידו סכין מאותה הדגם מהמדף ואמרו תתחדש.

כמה מילים שלי על ARCOS .....יש לי סכינים טובות יותר....אבל ל - 90% מהאוכלוסייה זה הסכין האולטימטיבית.......סכין שף באיכות מצויינת ולדעתי הכי חשוב במחירים שווים לכל כיס.

למען הסר ספק.......זו לא פרסומת או כל דבר דומה לזה.....פשוט צריך לדעת להגיד תודה על שירות טוב.

תודה לנסלי ותודה ל- ARCOS.....שבת שלום


יום חמישי, 27 באוקטובר 2011

ריזוטו פיטריות קליל

אתם מכירים את זה שבא לכם משהו טוב אבל אחרי יום עבודה לא באמת בא לכם להשקיע זמן במטבח.......זה מה שקרה איתי חזרתי תשוש מהעבודה אחרי 14 שעות ללא אוכל אבל כן התחשק לי להתפנק......ריזוטו קליל הכנה היה פיתרון טוב.

מצרכים

כוס וחצי אורז ריזוטו
5 פטריות גדולות קצוצות
בצל בינוני קצוץ
50 גרם חמאה
תבלינים.....מלח ופלפל גרוס.....ולהשלמה מעט פטרוזילה קצוצה וחצי צ'לי

לעסק.........תוך כדי שאתם מסדרים את המצרכים הפטריות נכנסות להרתחה ובישול של חצי שעה................אנחנו צריכים בסוף כ-3 כוסות נוזלים אז תתיחסו לכמות המים שאתם מוסיפים.

אחרי חצי שעה אפשר להתחיל בהרכבת הריזוטו......מטגנים את הבצל בחמאה כשתי דקות ומוסיפים את האורז לעוד דקה......מתחילים להזליף בעזרת מצקת את מרק הפטריות לתוך המחבת עם האורז והבצל...........את נוזל הפטריות מוסיפים כל פעם שהנוזלים מתחילים להגמר והאורז שותה אותם.

כך מוסיפים כל פעם קצת נוזלים עד שהאורז מוכן....אל דנטה ומעט דביק...אך לא קשה בשום פנים ואופן.....מפלפלים וממליחים לקראת הסוף........בכלל כשאתם רואים שאתם לקראת סוף הבישול תטעמו על מנת לדעת מתי מוכן.

בשלב הזה ניתן להוסיף עוד חמאה .....גבינת מנצ'גו מגוררת או פרמז'ן.......אני הלכתי על המתכון הקליל כבר אמרתי....עם קלילות קלורית אחרי החגים........שששששש לא לגלות הוספתי גם נגיעת מחית כמהין.....חבל"ז

כשמוכן מוזגים לצלחת עמוקה....מעט ירוק ואדום למעלה ויש לכם אחלה ארוחת ערב

בתאבון


יום רביעי, 26 באוקטובר 2011

לביבות תפו"א

הקטנים בקשו לביבות לארוחת הערב......במסגרת ארוחת ערב מהירה וטעימה מצויין........סלט קטן לייד ואתם מסודרים....

לעסק.............4 תפו"א גדולים מאד לקלף ולגרד בפומפיה עבה......אחד מתפוחי האדמה לגרד בפומפיה הדקה יותר (לא מחית).....מפזרים קצת מלח על התפו"א המגורר ונותנים לו לנוח 5 דקות...........סוחטים היטב את המים ומניחים בקערה......מוסיפים ביצה אחת....1/2 כפית פפריקה מתוקה......כף קמח.........1/2 כפית אבקת אפיה.......מלח ופלפל שחור גרוס.

יוצרים כופתאות קטנות ומטגנים .......לא לזרוק לשמן רותח מידי כי זה יתפרק...

סלט ירקות טוב ויש לכם ארוחת ערב......הקטנים אהבו מאד

בתאבון


יום שני, 24 באוקטובר 2011

סלט עלי סלק (מנגולד) מרוקאי

אתחיל ואפתח שאמא הכינה תמיד את הסלט הזה ואני......לא יודע להסביר למה לא אהבתי אותו אף פעם.......זה לא שטעמתי ממנו והיה לי לא טעים......פשוט לא אהבתי וזהו.

רציתי למלא עלי סלק לשבת ואחרי שהסלק היה במקרר ראיתי שיש מלא אוכל ולכן ויתרתי על סלק ממולא.......טלפון לאמא......טו...טו...טו......מאמא מה אפשר לעשות עם עלי סלק?......סלט סלק כמובן.....את התשובה הזאת לא אהבתי אבל זרמתי.....נו ואיך מכינים?......הקריאה מאמא את המתכון ועבדכם משרבט את המתכון בחוסר נחת על מעטפה......טוב מאמא שבת שלום.

אמרתי לעצמי מה יכול להיות......מקסימום קוראי הבלוג שאוהבים יהנו......והכנתי..........אני רוצה להגיד לכם טעיתי טעיתי טעיתי...................................לא נשאר גרם וליקקתי את הקופסה.....ממש  טעים ופשוט להכנה.

מצרכים

צרור עלי סלק......חותכים את העלים לרצועות ברוחב סנטימטר או שתיים
2 שיני שום כתוש
מיץ מחצי לימון
3 כפות שמן זית איכותי
תבלינים......כפית פפריקה מתוקה.....כפית כמון......ומלח ע"פ טעמכם

לעסק............שוטפים את רצועות הסלק ומכניסים להרתחה של 7-10 דקות........בסיום ההרתחה שופכים למסננת........במחבת מחממים את שמן הזית ומוסיפים את השום הכתוש .........לאחר 10 שניות (שלא ישרף השום)  מוסיפים את עלי הסלק ומתחילים לערבב עם כף על אש קטנה......מוסיפים את התבלינים ומערבבים כ-2 דקות עד שנשאר רק שמן ולא מים שנשארו מהסלק שרתח.........שופכים את מיץ הלימון....מאדים עוד 1/2 דקה ומורידים מהאש.

מקררים ומגישים

בהצלחה ובתאבון........היה לכם טעים / אהבתם שלחו או שתפו עם חברים כדי שגם הם יהנו
 


שעועית צהובה ברוטב עגבניות

מחפשים תוספת טעימה ליד האורז או המנה העיקרית......עכשיו יש בשוק שעועית טרייה המתפצחת לשתיים וטעימה מאד

מצרכים

1/2 ק"ג שעועית נקייה......קוצצים את הקצוות ומשרים כמה דקות במים להסרת הלכלוך
עגבנייה אדומה.......ללא קליפה וללא גרעינים וקצוצה לקוביות גסות
2 שיני שום......חתוך לרבעים
תבלינים......כפית גדושה של פפריקה מתוקה.....כפית אבקת מרק עוף (או ציר) .......2 כפות שמן ומלח ע"פ טעמכם

לעסק............הכל נכנס יחד לסיר (תערבבו בעדינות).....ממלאים את הסיר במים עד גובה השעועית ומביאים לרתיחה......מבשלים על אש בינונית כרבע שעה עם מכסה סגור........מסירים את המכסה ונותנים לנוזלים להתאדות עוד 1/4 שעה........מכבים ומגישים 

בתאבון


יום שבת, 22 באוקטובר 2011

פול בכמון

לסבא ז"ל היה במושב חלקת אדמה שבה גידל קצת מכל דבר לצריכה ביתית......כמה שורות פול נזרעו עם הגשם הראשון,  וכשיש לך שיחי פול אז יש מתכונים '  שחלקם כבר שיתפתי בבלוג.............. פול קטן שמבשלים אותו בקליפתו....מעדן

מרק לליל הסדר שהפול הירוק שולט בו.....פול ירוק מטוגן...אחלה נשנוש........תוצר לוואי של גידול פול הוא פול יבש שהיה משמע או לזריעה לשנה אחרי או שהיה נסלק במים ומתובל בכמון ומלח אחלה נשנוש.......

אני מנשנש עכשיו מול הטלוויזיה ובעיני רוחי נכנס במדרגות לבית של סבא וסבתה וסבא הודף צלחת של פול חם מתובל בכמון.....היו ימים שיכולנו להתענג גם מדבר פשוט כזה.....בפלמית אומרים יאחסרה :-)

אם תרצו לנשנש.............

2 חופנים של פול יבש מהגדולים...מושרים לילה במים.......שופכים את מי ההשריה ומבשלים כשעה עם מים חדשים......בודקים שהפול רך ומכבים......מתבלים בכמון ומלח ......עוד קערה לקליפות והערב שלכם נראה טוב יותר

בתאבון 


יום שישי, 21 באוקטובר 2011

המנקנקת הגיעה...מרגז ועוד

כבר הרבה זמן אני רוצה ליצר אצלי במטבח נקניקיית מרגז איכותית.....כזו מבשר אמיתי עם הטעמים שאני מכיר, או כזו המלאה כבד ועשבי תיבול....

אחרי חפירות בכל מיני אתרים הוזמנה המנקנקת ונחנכה אחר כבוד במפגש האבירים השישי ......והיום בערב ישבתי   להכין 5 ק"ג מרגז שהבטחתי לחברים לטעימות.....עוד 2 ק"ג נקניקיות כבד ו - 3 נקניקי בקר עם קונפי שום ויין.......היורש כמובן שהשתתף בחגיגת הניקנוק ולא היה מוכן ללכת לישון עד שלא יראה חבילה אחת לפחות קשורה ונכנסת למקפיא.

מי שכבר קרא את הבלוג יודע שאם הקצב שלי לא היה סוגר אין סיכוי בעולם שהייתי מנסה לנקנק לבד.....הטעמים שלו היו חלום .....אבל סגר האדון אחרי 50 שנה.......זה המקום להודות לשלמה ולאחל לו עוד הרבה שנים בריאות ומאושרות.

זהו התמכרתי למכונה........מתכוון לתת לה לעבוד קשה......את המתכונים לנקניקיות רק במקרה הזה אשמור לעצמי......ומי שבאמת ירצה יוכל להשיג אצלי בהזמנה מראש.

היורש מפקח.....היד הקטנה כפרה עליו





יום רביעי, 19 באוקטובר 2011

עוגיות שושנים

כמו שהבנתם אפיה זה לא התחום שלי.....על הפוסט הזה חתומה זוגתי.....תהנו

טוב, זה כבר ידוע שאני מאוהבת בדודו אוטמזגין - קונדיטור מספר 1 לטעמי. כל מתכון שלו - בול! הבצקים שלו מדהימים, ובכלל, אין על המאפים שלו. אז שוב, הכנתי את עוגיות השושנים המדהימות שלו. הבצק קטיפתי ונח לעבודה. יצא מעולה! פשוט מעולה! התמונות לפניכם... את הטעם... נסו בעצמכם, מבטיחה הנאה צרופה.
טיפ קטן - את הבצק חילקתי ל-4, כלומר חזרתי על פעולת חיתוך העוגיות 4 פעמים (4 נקניקים, דודו עושה בפעמיים).

אחותי מאד אוהבת את העוגיות האלו וכבר ביקשה שאשמור לה קופסא מהן. אז שמרתי... לפני שייגמר....

אז הנה המתכון.............

החומרים

200 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
1 שמנת חמוצה
3 חלמונים
350 גרם קמח
כפית אבקת אפיה



למילוי
3 חלבונים
1 כוס סוכר
80 גרם אינסטנט פודינג וניל

אופן ההכנה:

1. לבצק: מערבבים את החמאה ומרככים אותה במיקסר עם וו גיטרה. מוסיפים את השמנת חמוצה, ולאחר מכן מוסיפים בהדרגה את החלמונים.
2. מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה, ומערבבים באיטיות 30-40 שניות עד לקבלת בצק חלק ואחיד.
3. יוצרים מהבצק כדור, עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לפחות למשך 4 שעות (עדיף לילה שלם).
4. הכנת המילוי: מקציפים את החלבונים והסוכר במהירות גבוהה, עד לקבלת קצף יציב. מוסיפים את הפודינג וניל ומערבבים למשך חצי דקה.
5. מוציאים את הבצק המצונן ומרדדים אותו על משטח מקומח לצורה מלבנית לעובי של 3 מ"מ.
6. מורחים מעליו את המילוי. 
7. מגלגלים לנקניק וחותכים לעוגיות בעובי של 1 ס"מ.
8. מניחים את העוגיות על מגש מרופד בנייר אפייה, כשהמילוי כלפי מעלה במרווחים שווים.
9. אופים בתנור שחומם מראש בחום 160 מעלות במשך 20 דקות.
שומרים בכלי אטום בטמפרטורת החדר (ולא במקרר!)










יום שלישי, 18 באוקטובר 2011

זיתים כבושים מאחי

המשכנו בטיולי  חול המועד עם הילדים וכשהגענו לכרך הגדול קפצנו לבקר אח יקר......על הדרך סיפר שכבש זיתים שקטף מהעץ של סבא שלו.....בדקתי והטעם מעולה.....מומלץ ממש עכשיו כי הזיתים נגמרים

אז כך.............לקילו זיתים ............שוברים אותם ומשרים במים 3-4 ימים עד שהזיתים טיפה משנים את ציבעם......כמובן שכל יום מחליפים מים.

מכניסים לכלי עם סגירה טובה.....1/4 כוס חומץ......חצי לימון פרוס.....3-4 עלי דפנה...3 -2 פלפלי שאטה יבשים.......שלוק טוב של שמן זית ו-2 כפות מלח......ניתן להוסיף שיני שום....פלפל אנגלי או משחקים אחרים שבא לכם....אני מביא את המתכון שטעמתי ממנו ויצא מוצלח מאד....

מוסיפים את כל התוספות לזיתים וממלאים מים עד לשפת הכלי............סוגרים ל-40 יום במקום קריר ולא חם.....פותחים רק כאשר יש בירה קרה ליד ...........ומנשנשים.....תהנו

כל הקרדיט לרועי האלוף


לשון בקר כמו של אמא

לסוכה השנה הצטרפו משפחת זוגתי.....בשרים מיוחדים ורכים הולך תמיד......יש המון מתכונים מסובכים ומפונפנים אבל בסוף תמיד אני מכין את הלשון כמו שאמא שלי הכינה לנו תמיד....כל כך פשוט וכל כך טעים

אם יש חג שאני אוהב זה סוכות בד"כ חופש מהעבודה ומשלים שעות עם המשפחה.......בניית הסוכה עם הילדים כמו פעם....פטיש מסמר וכאלה......והישיבה ערב החג אחרי כל המלאכות האלה מיליון דולר......וכמובן המנה שאנחנו אוכלים בארוחת הצהריים האחרונה בסוכה מרק בשרה עם פיתות פרינה 2 מיליום דולר....בקיצור בשבילי מהחגים היותר שווים :-)

אז התכנסנו לכתוב את המתכון ללשון

מצרכים
1 לשון בקר
1 גמבה אדומה קצוצה לקוביות
תבלינים......קמצוץ פלפל לבן......כפית מרק עוף.....15 שערות זעפרן בכוס מים או קמצוץ כורכום.......ו3 כפות שמן...ומלח כמובן ע"פ טעמכם

לעסק.........מרתיחים את הלשון במים כ - 1/4 שעה.....שופכים את המים וממלאים מים חדשים ומבשלים עוד כשעה......בסוף השעה שופכים את המים ונותנים ללשון להתקרר........על הלשון יש קליפה שמצריכה קילוף....ממש כך לקלף ומה שלא יורד בקילוף תגלפו עם סכין חדה.......מתחילים לפרוס פרוסות בעובי 5-7 מ"מ ומסדרים בסיר......מערבבים את כל התבלינים עם מי הזעפרן ושופכים על פרוסות הלשון.

מפזרים את קוביות הגמבה ומוסיפים עוד מעט מים ומעלים על האש......לאחר הרתיחה מבשלים על אש קטנה עם מכסה סגור כ - 3/4 שעה.......בד"כ זה מספיק  (תבדקו עם מזלג שהבשר רך).......מסירים את המכסה ומאדים טיפה את הרוטב שישאר כמעט רק השמן.....

טיפ קטן להיזהר עם המלח.....עדיף שיחסר על פני לשון מלוחה

בתאבון וחג שמח


יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

שום ביין

לא צריך להיות שף בכדי ליצור תוספת יפה וטעימה.....את ראשי השום הכנתי למפגש המיוחד היום....כל כך פשוט ומאד טעים....

אז כך......לוקחים 6 ראשי שום ומסירים להם את הראש...מכניסים אותם לסיר עם חצי בקבוק יין אדום טוב....כפית סוכר ואני גם הוספתי כף ריבת יין של תשבי.

מבשלים 1/4 שעה על אש קטנה עם מכסה....מסירים את המכסה ונותנים ליין להצטמצם עד כמעט הסוף....מקררים ומגישים.....יכול ללוות נתח טוב או צלעות.

לייק בצד ימין וכל פוסט חדש אצלכם במחשב

בתאבון


יום שבת, 15 באוקטובר 2011

סלט עלים של זוגתי

זוגתי ואנוכי מאד אוהבים את הסלט המהיר הזה לארוחת ערב......במיוחד עכשיו אחרי ארוחות החג והשבת צריך משהו קליל אך טעים....לאחרונה אנחנו מכינים יותר מזה ונהנים ערב ערב

מצרכים לרוטב

1/2 כפית חרדל גרגירים
1/2 כפית חרדל 
3 כפות שמן זית איכותי
מיץ מחצי לימון
כף דבש או סילאן
מלח
מכניסים את כל המצרכים לרוטב לקופסה ומנערים חצי דקה

לעסק.............לקערה מכניסים 2 חופנים  של עלי ביבי....חצי חופן של חמוציות.....עוד חופן של גרעיני חמניה שאני קולה במהירות......ומערבב את הכל יחד.....עם ביצה עין ליד מיליון $

בתאבון


יום רביעי, 5 באוקטובר 2011

פנקיק לילדים ויום הולדת לבלוג

לפני שנה בדיוק כשחברים ומשפחה כל הזמן שואלים איך מכינים את המתכון הזה....וכמה זמן להרתיח את המוצר השני....ישבתי והחלטתי להעלות את כל מה שאני מבשל בבית לעצמי ולאהובי על הכתב

בתחילה לקחתי דף ועט ושרבטתי כמה שמות מתכונים ואמרתי לעצמי שלפחות 50-60 מתכונים אוכל לשתף את כולם.....התיעצתי קצת  עם הבן הגדול (הוא הרבה יותר טכנולוגי ממני).....ואמרתי לעצמי שאם בעוד שנה יקראו את הבלוג 30 איש ביום אהיה מרוצה............היום שנה אחרי ו- 150,000 קוראים,  טוקבקים ותגובות בבלוג הבנתי שיותר מאוהבים לבשל את מה שאנחנו אוכלים בביתנו הקט והחמים בביתנו באשקלון....בית משפחת יפרח.

כשחשבתי על מספר המתכונים לא האמנתי שאכתוב היום את הפוסט ה-150.............רוצה להודות לכם על הכל ועל שיתף המתכונים והרעיונות הביתים שלכם................צרמלה ימשיך יכתוב וישתף אתכם במתכונים...תודה לכולכם

כי את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק מוכרחים להמשיך לבשל

הכנתי לילדים  פנקיק וזהו בד"כ המתכון הקבוע בבית כבר לא זוכר מהיכן העתקתי אותו...................משתנה בעיקר הרטבים או התוספות....

מצרכים

כוס וחצי קמח
100 גרם חמאה
שקית אבקת אפיה
חצי כפית מלח
כף סוכר
2 ביצים
כוס חלב
כפית תמצית וניל

לעסק....................מערבבים את כל המרכיבים היבשים.....ממיסים את החמאה ומכניסים את שאר החומרים.......מערבבים את כל המסה בעדינות ומשתדלים לא להגזים בערבוב זה הורס את המסה....................את כל המסה מניחים לנוח 30-40 דקות.......משמנים בחמאה מחבת ויוצקים על מחבת רותחת את המסה....אני משתמש ברינג לפנקיק שמוציא אותם יפים יותר.

כשהלמעלה מוכן ויבש עם בועות יפות...........הופכים לעוד כדקה......מיפל ותוספות כאוות נפשכם................אני הוספתי תערובת אגוזים וצימוקים עם מיפל

בתאבון.........תוסף לפיסבוק התווסף לבלוג...לייק ואתם מעודכנים

תודה לכולם וגמר חתימה טובה לכולכם



יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

ירקות מוקפצים בטורטיה

זוגתי ביקשה ארוחת ערב מהירה וקלה....אלה היו ההנחיות הבסיסיות......טעים זה כמובן חייב להיות

אז כך....

סלסלת שמפניון נקצצה
פלפל מתוק חתוך לרצועות
2 גזרים נחתכו לז'וליינים

למחבת נמזגו 2 כפות שמן זית איכותי והירקות הוקפצו כ-4 דקות......כל היופי הזה תובלן בפלפל מלח וכף סילאן.......הכל גולגל לתוך טורטיה....כמה עלים רעננים ועקיצה מחרדל טוב .....ובתאבון

עמד ביעד של מהיר קל וטעים


צלי כתף ותפו"א בתיבול קייגי`ן

מתכון שלוקח זמן לבשל אותו אבל כל כך פשוט

מצרכים

3/4 ק"ג צלי כתף חתוך לקוביות
3-4 תפו"א גדולים חתוכים לקוביות
3 כפות שמן
תבלינים......2 כפות תערובת קייגי'ן......1/2 כפית כורכום.........כפית גדושה מרק עוף..........ומלח ע"פ טעמכם

לעסק...........מבשלים את הבשר שעה וחצי במים.......מוסיפים את התפו"א השמן והתבלינים ..........ומבשלים עוד חצי שעה.....לשים לב למים שישאר בסוף רוטב סמיך,  ואם תוך כדי בישול חסר אז תוסיפו.

יצא מעולה...........בתאבון